Nu mai porneste.
5 participanți
Pagina 1 din 1
Nu mai porneste.
Salut,
Am tinut motorul pornit pana a supt toata benzina.L-am realimentat cu vre-o 5 litri,dar nu mai vrea sa porneasca.I-am terminat si bateria de vre-o doua ori,dar am reincarcat-o.Presupun ca nu porneste din cauza bujiilor,asa ca m-am hotarat sa le schimb.Nestiind ce tip de bujii imi trebuie,am zis sa scot una si sa ma duc cu ea la magazin.Bineanteles ca nici cheie de bujii nu aveam asa ca m-am dus sa-mi iau si surpriza:exista 3 dimensiuni ce chei de bujii.M-am lasat pagubas si am venit aici sa pun intrebarea:CE FEL DE BUJII IMI TREBUIESC??? apoi dupa dimensiunea lor sa imi iau si cheia.
Multumesc
Am tinut motorul pornit pana a supt toata benzina.L-am realimentat cu vre-o 5 litri,dar nu mai vrea sa porneasca.I-am terminat si bateria de vre-o doua ori,dar am reincarcat-o.Presupun ca nu porneste din cauza bujiilor,asa ca m-am hotarat sa le schimb.Nestiind ce tip de bujii imi trebuie,am zis sa scot una si sa ma duc cu ea la magazin.Bineanteles ca nici cheie de bujii nu aveam asa ca m-am dus sa-mi iau si surpriza:exista 3 dimensiuni ce chei de bujii.M-am lasat pagubas si am venit aici sa pun intrebarea:CE FEL DE BUJII IMI TREBUIESC??? apoi dupa dimensiunea lor sa imi iau si cheia.
Multumesc
Ultima editare efectuata de catre tirlosu in Joi 25 Feb 2010 - 3:17, editata de 1 ori
tirlosu- Localizare : Poole,uk
Mesaje : 39
Data de inscriere : 21/01/2010
Varsta : 46
Re: Nu mai porneste.
Salut , depinde de codul motocicletei , de exemplu pentru 4BR ,4LX , 4EB si RJ01 merge NGK CR8E sau CR9E, vezi ca trebuie sa scrie si pe bujiile vechi codul lor , in alta ordine de idei este posibila si varianta ca bujiile sa fie bune si nu asta sa fie problema de ce nu porneste , ca so pornesti dupa ce a ramas cu rezervorul gol trebuie sa pui robinetul de sub rezervor pe pozitia PRI si sa-l lasi asa cateva minute ( doar asa se pot umple carburatoarele cu benzina) sa nu uiti sa tragi si socul , daca nu porneste nici asa incearca sa-i mai dai putin "gaz" din acceleratie ... dupa ce a pornit pui robinetul inapoi pe pozitia ON.
Bafta
Bafta
-alex-- Localizare : Timisoara / RO
Mesaje : 37
Data de inscriere : 21/01/2010
Varsta : 36
Re: Nu mai porneste.
Salut si mersi de raspuns.Robinetul il dadusem pe (PRI),pozitia din mijloc,am tras si socul,si am si dat gaz,dar cred ca prea mult si cred ca o inecasem, de aceea am ajuns la concluzia ca sunt bujiile.In fine,am cumparat cheie de bujii,le-am desfacut pe cele vechi,le-am ars putin ca erau imbibate cu benzina,le-am curatat si le-am montat inapoi sa vad daca porneste.(codul bujiilor era CR8E cum spuneai tu)
Acum am dat din lac in put,cand am dat sa o pornesc,facea un TZAC si gata,nu mai invartea electromotorul.Am zis ca bateria nu mai are putere sa invarta,asa ca am incarcat bateria si din nou acelas tzac.Am incercat si cu cabluri sa iau curent de la masina,dar acelas rezultat.Acum nu stiu cum sa verific daca este electromotorul sau cutiuta aia neagra de langa baterie si panoul de sigurante,de unde vine zgomotul de fapt.
Astept cu interes ori ce sfat de la voi.
Multumesc
Acum am dat din lac in put,cand am dat sa o pornesc,facea un TZAC si gata,nu mai invartea electromotorul.Am zis ca bateria nu mai are putere sa invarta,asa ca am incarcat bateria si din nou acelas tzac.Am incercat si cu cabluri sa iau curent de la masina,dar acelas rezultat.Acum nu stiu cum sa verific daca este electromotorul sau cutiuta aia neagra de langa baterie si panoul de sigurante,de unde vine zgomotul de fapt.
Astept cu interes ori ce sfat de la voi.
Multumesc
tirlosu- Localizare : Poole,uk
Mesaje : 39
Data de inscriere : 21/01/2010
Varsta : 46
Re: Nu mai porneste.
Salut, sa nu-ti faci multa munca degeaba, verifica in primul rand butonul de la engine kill ( acela rosu in stanga acceleratiei ) sa fie pus pe ON altfel nu ai cum sa pornesti mobra ...ever
-alex-- Localizare : Timisoara / RO
Mesaje : 37
Data de inscriere : 21/01/2010
Varsta : 36
Re: Nu mai porneste.
Da stiu ca nu porneste fara el.Daca dau fara sa fie comutat pe on se aprinde doar becul de ulei,dar asa nu se aprinde acel bec,si face doar tacanitul ala de sub sa.
O sa desfac electromotorul si sa il conectez direct la baterie sa vad daca invarte.Cred ca e singurul mod de a afla daca este electromotorul sau releul de sub sa.
O sa desfac electromotorul si sa il conectez direct la baterie sa vad daca invarte.Cred ca e singurul mod de a afla daca este electromotorul sau releul de sub sa.
tirlosu- Localizare : Poole,uk
Mesaje : 39
Data de inscriere : 21/01/2010
Varsta : 46
Re: Nu mai porneste.
Ieri am demontat electromotorul si l-am cuplat la baterie sa vad daca
merge.A mers perfect,invarte fara probleme,deci l-am montat inapoi si
am desfacut releul care tacanea.
Inainte sa cumpar altu,stie cineva
vre-o metoda prin care pot sa verivic daca este stricat.Nu vreau sa
cumpar altul,dupa care sa faca la fel si sa imi dau seama ca este din
alta parte problema.
merge.A mers perfect,invarte fara probleme,deci l-am montat inapoi si
am desfacut releul care tacanea.
Inainte sa cumpar altu,stie cineva
vre-o metoda prin care pot sa verivic daca este stricat.Nu vreau sa
cumpar altul,dupa care sa faca la fel si sa imi dau seama ca este din
alta parte problema.
tirlosu- Localizare : Poole,uk
Mesaje : 39
Data de inscriere : 21/01/2010
Varsta : 46
Re: Nu mai porneste.
Bineinteles ca sa intampat exact cum nu imi doream.Am cumparat alt releu de incarcare,l-am montat si surpriza:face exact la fel .Daca mai are cineva vre-o idee de la ce poate fii,astept cu nerabdare sa-mi spuna.
Multumesc
Multumesc
tirlosu- Localizare : Poole,uk
Mesaje : 39
Data de inscriere : 21/01/2010
Varsta : 46
Re: Nu mai porneste.
Salut , din cate se vede nu prea are nimeni un raspuns la problema ta , din pacate nici eu nu stiu ce sa-ti zic...eventual sa verifici instalatia electrica..., cred ca pana la urma un service ar fi ce-a mai buna solutie , macar pentru depistarea problemei.
Bafta
Bafta
-alex-- Localizare : Timisoara / RO
Mesaje : 37
Data de inscriere : 21/01/2010
Varsta : 36
Re: Nu mai porneste.
Salut.Mi-e cam peste mana sa o duc la servce,pentru ca nu am taxa de drum platita si nici revizia tehnica,deci trbuie suita pe o platforma pentru a o putea duce, si service-ul este ultima solutie,pentru ca vreau sa o fac singur.Daca o duc la service pentru toate problemele care vor aparea, fara sa incerc sa le rezolv singur, nu voi invata niciodata nimic despre ea.
Oricum,revin la problema.Dupa ce am schimbat releul,am schimbat si cablurilr electrice care pleaca de la baterie la releu si respectiv de la releu la electromotor dar fara rezultat.Am pus bateria de pe masina si la fel,zgomotul respectiv,si electromotorul mort.Am scos din nou electromotorul si l-am pus la baterie si invarte.L-am montat inapoi si am masurat curentul de la borna electromotorului cand pun contactul,si aveam 12v.Deci curent intra in el dar nu invarte.Dupa cateva telefoane, mi sa spus ce e posibil ca motorul sa se fii blocat(desi nu avea motive,avand ulei) si electromotorul sa nu aibe putere sa invarte tot angrenajul, asa ca am bagat-o in viteza a 3a,i-am scos bujiile sa nu mai fie compresie si am impins-o cu un prieten sa vedem daca roata spate se invarte, pentru a misca pistoanele.A mers,nu era motorul intepenit, asa ca am revenit la electromotor.Am scos din nou electromotorul afara, dar i-am lasat firul de + care venea din releu,si i-am legat un fir la masa si surpriza,desi primea 12v nu invartea cand puneam contactul.L-am legat iar la baterie direct si invartea fara probleme.
Ma cam bagase de tot in ceata,si plin de spume si nervi l-am sunat pe tatal unui prieten care era mecanic auto.Ne-a zis sa desfacem electromotorul si ca verificam daca nu cumva este un carbune blocat.Cu un sincur carbune,invarte cand il pui la baterie,dar dupa ce curentul trece prin releu,nu are putere sa mai invarta.Am desfacut electromotorul si intradevar,un carbune era blocat si nu mai atingea rotorul.
L-am deblocat,l-am montat inapoi si iata ca la prima cheie a invartit fara probleme.
Deci problema cu electromotorul am rezolvat-o in sfarsit,acum ma intorc de unde am plecat.
Desi electromotorul invarte,robinetul de benzina e dat pe PRI, socul e tras la jumate, utonul rosu e pe on, busiile sunt curatate si verificate ca dau scanteie, motoreta tot nu porneste.Benzina ajunge in motor ca dupa mai multe incercari de pornire,cand scot bujiile,sunt pline de benzina.
E posibil ca din cauza ca am lasat robinetul pe PRI mai multe zile,sa se fi scurs prea multa benzina in carburatoare si in motor,si sa fie inecata???
PS:mersi -Alex- pentru raspunsuri.Oricum se pare ca pe forumul asta doar noi intram.Oricum prefer sa scriu aici ca este mai ordonat decat pe Motociclism.Acolo toata lumea cand ai o problema te pune sa cauti pe forum rezolvarea,si nu iti raspund la problema.
Oricum,revin la problema.Dupa ce am schimbat releul,am schimbat si cablurilr electrice care pleaca de la baterie la releu si respectiv de la releu la electromotor dar fara rezultat.Am pus bateria de pe masina si la fel,zgomotul respectiv,si electromotorul mort.Am scos din nou electromotorul si l-am pus la baterie si invarte.L-am montat inapoi si am masurat curentul de la borna electromotorului cand pun contactul,si aveam 12v.Deci curent intra in el dar nu invarte.Dupa cateva telefoane, mi sa spus ce e posibil ca motorul sa se fii blocat(desi nu avea motive,avand ulei) si electromotorul sa nu aibe putere sa invarte tot angrenajul, asa ca am bagat-o in viteza a 3a,i-am scos bujiile sa nu mai fie compresie si am impins-o cu un prieten sa vedem daca roata spate se invarte, pentru a misca pistoanele.A mers,nu era motorul intepenit, asa ca am revenit la electromotor.Am scos din nou electromotorul afara, dar i-am lasat firul de + care venea din releu,si i-am legat un fir la masa si surpriza,desi primea 12v nu invartea cand puneam contactul.L-am legat iar la baterie direct si invartea fara probleme.
Ma cam bagase de tot in ceata,si plin de spume si nervi l-am sunat pe tatal unui prieten care era mecanic auto.Ne-a zis sa desfacem electromotorul si ca verificam daca nu cumva este un carbune blocat.Cu un sincur carbune,invarte cand il pui la baterie,dar dupa ce curentul trece prin releu,nu are putere sa mai invarta.Am desfacut electromotorul si intradevar,un carbune era blocat si nu mai atingea rotorul.
L-am deblocat,l-am montat inapoi si iata ca la prima cheie a invartit fara probleme.
Deci problema cu electromotorul am rezolvat-o in sfarsit,acum ma intorc de unde am plecat.
Desi electromotorul invarte,robinetul de benzina e dat pe PRI, socul e tras la jumate, utonul rosu e pe on, busiile sunt curatate si verificate ca dau scanteie, motoreta tot nu porneste.Benzina ajunge in motor ca dupa mai multe incercari de pornire,cand scot bujiile,sunt pline de benzina.
E posibil ca din cauza ca am lasat robinetul pe PRI mai multe zile,sa se fi scurs prea multa benzina in carburatoare si in motor,si sa fie inecata???
PS:mersi -Alex- pentru raspunsuri.Oricum se pare ca pe forumul asta doar noi intram.Oricum prefer sa scriu aici ca este mai ordonat decat pe Motociclism.Acolo toata lumea cand ai o problema te pune sa cauti pe forum rezolvarea,si nu iti raspund la problema.
tirlosu- Localizare : Poole,uk
Mesaje : 39
Data de inscriere : 21/01/2010
Varsta : 46
Re: Nu mai porneste.
Salut ,
parerea mea este ca o ineci , la acest tip de motor cu carburatie si soc manual , trebuie sa fii atent , la putin timp de la pornire (2-3 sec ) impingi socul inapoi pana cand turometrul indica 1500 ture si apoi ( max 10 sec ) il aduci pe la 1200 .
Motorul porneste foarte usor si impins , pleci cu a doua chiar singur de esti poti sa-i dai un vant !
Pt carburator exista o solutie speciala care-l curata insa ar trebui si suflat cu aer apoi , asa ca daca tot a fost chilipir la pret , intra intr-un service si fa-i o mica revizie , apoi pleci linistit la drum cu el !
Un trancanit se aude si la a mea , dar cat e rece apoi dispare .
Si eu l-am cumparat pe al meu din Germania , acum 2 ani si nu aveam permis , insa incepusem scoala si in 2 sapt am luat A-ul !
Acum pt oras mi-am luat un maxiscuter , Suzuki Burgman AN 400 iar cu Diversion ma duc doar in week-enduri la plimbari cu baietii , in rest ma dau de minune cu Burgman !
parerea mea este ca o ineci , la acest tip de motor cu carburatie si soc manual , trebuie sa fii atent , la putin timp de la pornire (2-3 sec ) impingi socul inapoi pana cand turometrul indica 1500 ture si apoi ( max 10 sec ) il aduci pe la 1200 .
Motorul porneste foarte usor si impins , pleci cu a doua chiar singur de esti poti sa-i dai un vant !
Pt carburator exista o solutie speciala care-l curata insa ar trebui si suflat cu aer apoi , asa ca daca tot a fost chilipir la pret , intra intr-un service si fa-i o mica revizie , apoi pleci linistit la drum cu el !
Un trancanit se aude si la a mea , dar cat e rece apoi dispare .
Si eu l-am cumparat pe al meu din Germania , acum 2 ani si nu aveam permis , insa incepusem scoala si in 2 sapt am luat A-ul !
Acum pt oras mi-am luat un maxiscuter , Suzuki Burgman AN 400 iar cu Diversion ma duc doar in week-enduri la plimbari cu baietii , in rest ma dau de minune cu Burgman !
Vittore- Localizare : Bucuresti
Mesaje : 3
Data de inscriere : 27/02/2010
Varsta : 53
Re: Nu mai porneste.
Salut
Multumesc Vittore pentru sfatul cu socul,voi incerca pe viitor sa aplic cele spuse de tine.Se pare ca ai avut dreptate,mororul era inecat.
Am scos bujiile,le-am pus pe aragaz sa se arda toata benzina si sa se usuce bine,timp in care am dat la automat de cateva ori (fara bujii),pentru a scuipa afara surplusul de benzina din motor.Intradevar a aruncat cativa stropi deci era inecata.Am montat bujiile super incinse ,in caz ca se mai stropesc cu benzina,sa nu se umezeasca ci sa se evapore instanteneu benzina de pe ele,apoi am dat la automat si a luat-o din prima.
Acum porneste le sfert fara nici un fel de problema.
Multumesc celor care mi-au raspuns si au incercat sa ma ajute.
PS:Sunt foatre bucuros ca am reusit sa o fac singur si nu am ajuns la Service cu ea.Cu ocazia asta am mai invatat ceva, si sper sa fie de folos si altora.
Multumesc si bafta multa
Multumesc Vittore pentru sfatul cu socul,voi incerca pe viitor sa aplic cele spuse de tine.Se pare ca ai avut dreptate,mororul era inecat.
Am scos bujiile,le-am pus pe aragaz sa se arda toata benzina si sa se usuce bine,timp in care am dat la automat de cateva ori (fara bujii),pentru a scuipa afara surplusul de benzina din motor.Intradevar a aruncat cativa stropi deci era inecata.Am montat bujiile super incinse ,in caz ca se mai stropesc cu benzina,sa nu se umezeasca ci sa se evapore instanteneu benzina de pe ele,apoi am dat la automat si a luat-o din prima.
Acum porneste le sfert fara nici un fel de problema.
Multumesc celor care mi-au raspuns si au incercat sa ma ajute.
PS:Sunt foatre bucuros ca am reusit sa o fac singur si nu am ajuns la Service cu ea.Cu ocazia asta am mai invatat ceva, si sper sa fie de folos si altora.
Multumesc si bafta multa
tirlosu- Localizare : Poole,uk
Mesaje : 39
Data de inscriere : 21/01/2010
Varsta : 46
inecata
ai grija,daca a fost inecata,ca ai benzina in baia de ulei.....eu ieri am dat uleiul jos,si era peste nivel....si mirosea groaznic a benzina.....azi am luat ulei nou,filtru ulei.......si cu electromotorul am aceeasi problema.....porneste de 20,30 de ori,bine,si scoate o data un zgomot ciudat,si gata.nu mai invarte.......il imping,in viteza a 4a,se da o data peste cap motorul,si porneste din prima.o sa ma uit la perii...asfalt uscat
si a mea se ineaca daca e rece afara si nu o mai pornest 2-3 saptamani.....cand o mai lasi nepornita,(peste iarna)goleste carburatoarele.ai un surub,in camera de nivel,langa ceva furtun,prin care curge benzina sub ea,in momentul cand l-ai desfacut
si a mea se ineaca daca e rece afara si nu o mai pornest 2-3 saptamani.....cand o mai lasi nepornita,(peste iarna)goleste carburatoarele.ai un surub,in camera de nivel,langa ceva furtun,prin care curge benzina sub ea,in momentul cand l-ai desfacut
ursu2276- Localizare : arad
Mesaje : 11
Data de inscriere : 22/03/2010
Re: Nu mai porneste.
fiecare carburator,trebuie golit in parte.....ursu2276 a scris:ai grija,daca a fost inecata,ca ai benzina in baia de ulei.....eu ieri am dat uleiul jos,si era peste nivel....si mirosea groaznic a benzina.....azi am luat ulei nou,filtru ulei.......si cu electromotorul am aceeasi problema.....porneste de 20,30 de ori,bine,si scoate o data un zgomot ciudat,si gata.nu mai invarte.......il imping,in viteza a 4a,se da o data peste cap motorul,si porneste din prima.o sa ma uit la perii...asfalt uscat
si a mea se ineaca daca e rece afara si nu o mai pornest 2-3 saptamani.....cand o mai lasi nepornita,(peste iarna)goleste carburatoarele.ai un surub,in camera de nivel,langa ceva furtun,prin care curge benzina sub ea,in momentul cand l-ai desfacut
ursu2276- Localizare : arad
Mesaje : 11
Data de inscriere : 22/03/2010
Re: Nu mai porneste.
salut
imi puteti spune mai exact unde sunt pozitionate suruburile respective, ca bineinteles ca am inecat-o din nou.
Multumesc
imi puteti spune mai exact unde sunt pozitionate suruburile respective, ca bineinteles ca am inecat-o din nou.
Multumesc
tirlosu- Localizare : Poole,uk
Mesaje : 39
Data de inscriere : 21/01/2010
Varsta : 46
Re: Nu mai porneste.
Salut, am si eu ceva probleme cu electrica la diversion, am vazut ca ti-ai luat releu nou.
Imi poti spune la ce voltaj iti incarca bateria?
Eu am doar 13.5 V la turatie cu faza scurta aprinsa.
Fara consumator creste undeva pe la 14-14.1V.
Bateria e noua, Yuasa, si dupa 3 sapt in care nu m-am dat cu motorul am gasit-o moarta de tot.
Nu am consumatori paraziti pe fir (masurat cu ampermetru si este doar 0.5 mA neglijabil).
Toata lumea zice ca e releul de vina dar releul se comporta bine din cate imi dau eu seama.
Imi poti sp0une releul tau cat incarca, si daca intr-adevar releul meu e de vina, atunci daca esti dispus sa iti vinzi releul in plus?
Imi poti spune la ce voltaj iti incarca bateria?
Eu am doar 13.5 V la turatie cu faza scurta aprinsa.
Fara consumator creste undeva pe la 14-14.1V.
Bateria e noua, Yuasa, si dupa 3 sapt in care nu m-am dat cu motorul am gasit-o moarta de tot.
Nu am consumatori paraziti pe fir (masurat cu ampermetru si este doar 0.5 mA neglijabil).
Toata lumea zice ca e releul de vina dar releul se comporta bine din cate imi dau eu seama.
Imi poti sp0une releul tau cat incarca, si daca intr-adevar releul meu e de vina, atunci daca esti dispus sa iti vinzi releul in plus?
fmaguran- Mesaje : 2
Data de inscriere : 30/06/2010
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Dum 7 Dec 2014 - 10:32 Scris de Circarul
» Evacuare XJ600 Diversion 2009
Mar 29 Apr 2014 - 7:37 Scris de dantes
» xj 600 S Custom
Mar 29 Apr 2014 - 7:34 Scris de dantes
» Cine a desfacut bloc motor
Sam 22 Feb 2014 - 8:53 Scris de mircea5
» Am nevoie de
Sam 22 Feb 2014 - 8:51 Scris de mircea5
» Discutii generale
Joi 28 Noi 2013 - 7:05 Scris de florin
» Estimare pret
Mier 13 Noi 2013 - 4:19 Scris de matusalemik
» Echilibrare roti acasa
Lun 7 Oct 2013 - 9:33 Scris de florin
» cunpar carena fata yamaha xj diversion 98 uk
Mar 17 Sept 2013 - 11:58 Scris de florin