Schinbare semeringuri furca.
4 participanți
Pagina 1 din 1
Schinbare semeringuri furca.
Salut
Voi incerca sa explic in cele ce urmeaza, cat mai detailat, cum se schimba semeringurile si uleiul din furca, dar nu inainte sa le multumesc pentru sfaturile date, lui "-alex-"si lui "draku"(motociclism.ro), fara de care nu ca nu a-si fi reusit, dar nici macar nu aveam curajul sa ma apuc.Tot ca sursa de inspiratie am folosit si siteul www.yamahadiversions.com, unde pe forumul lor este un topic dedicat schimbarii semeringurilor.LINK
Eu am schimbat semeringurile la motocicleta mea fabricata in 1994,cu un singur disc de frana si fara surub de drenaj.La modelele mai noi difera putin procedura, avand aceste elemente in plus.
De ce avem nevoie:
- semeringuri
-1L de ulei de furca 10W
-cheii fixe sau tubulare de 8, 12, 14 si 19mm.
-imbusuri de 6 si de 8mm
-surubelnita dreapta
-ciocan
-Ciocan de cauciuc(nu este obligatoriu)
-O bucata de lemn
-cric sau cateva caramizi
Nu este necesara demontarea carenei, desi eu am dat-o jos.
Se suspenda motocicleta pe cricul central, apoi se desface suportul cablului de chimometraj cu cheie de 8mm(1) si cel de plastic de pe aripa si se desfileteaza cablul din butuc.Se da jos aripa desfacand cele 4 suruburi cu cheie de 8mm(2).
Se demonteaza etrierul desfacand cele doua suruburi cu o cheie de 12 mm.
Se leaga etrierul si cablul de chilometraj de cadru cu o sarma.
Se slabesc cele doua suruburi ce strang axul rotii cu un imbus de 6mm(1), apoi se slabeste axul rotii cu o cheie de 19(2).
Se slabesc(dar nu se scot de tot) cele doua suruburi de aluminiu din capatul de sus al telescoapelor cu o cheie de 19mm.
Se suspenda motocicleta cu un cric hidraulic si o bucata de lemn desupra, bagate sub tevile de evacuare.Eu neavand cric hidraulic, am rugat pe cineva sa se lase cu greutate pe partea din spate a motocicletei pana ce roata din spate a atins pamantul si asa am bagat sub tevi bucata de lemn si doua caramizi.
Dupa ce a fost suspendata motocicleta pe roata din spate, cricul central si bucata de lemn plus caramizi, se scoate axul rotii si apoi roata.
Apoi se slabesc suruburile din partea de sus a jugului in care sunt prinse telescoapele cu un imbus de 6mm.
Se slabesc si cele din partea de jos cu o cheie de 14mm, dupa care se scot telescopapele din jug.
Pentru siguranta, am mai asigurat motocicleta cu o bucata de lemn.
Dupa ce sau scos telescoapele, vom desface surubul de aluminiu din partea de sus, pe care l-am slabit anterior dar cu mare atentie ca sub el se afla un distantier cilindric, o saiba si un arc tensionat.
Dupa ce l-am scos trebuie sa fim atenti cum a fost arcul pus, pentru ca spiralele lui nu sunt la fel (la mine partea cu spiralele mai dese era sus).
Varsam uleiul din furca, dupa care scoatem aparatoarea de praf, cu o surubelnita -,mica, dar cu grija sa nu le deterioram sau sa zgariem furca.
Sub aparatoarea de praf, vom gasi o siguranta de sarma otelita care impiedica iesirea semeringului.Dam cu putin degripant apoi curatam bine locul si scoatem siguranta.
Dupa ce sa scos siguranta, se desface surubul cu cap imbus de 6mm, din partea de jos a telescopului.
Procedura de scoatere a acestui surub este putin mai complicata.Este foarte important sa aveti un imbus de calitate, pentru a nu strica surubul, care este foarte greu de scos in cazul in care i se strica capul.
Acest surub vine infiletat de o piesa din interiorul telescopului, care la un moment dat se va invarti cu tot cu surub si va trebuii sa tinem contra cu ceva.
Draku(motociclism.ro) recomanda cu caldura o scula pneumatica cu percutie, ca care se poate desface fara sa tinem contra.
Pe forumul Yamahadiversions.com, recomandau on surub cu piulita si contrapiulita de 24mm, prinese in capatul unui prelungitor foarte lung de tubulara.
Eu personal neavand acces la o scula pneumatica, si nici la un prelungitor asa lung, am folosit o coada de grebla pe care am batut-o bine in interiorul telescopului.Atentie, coada de lemn trebuie sa aibe in diametru nu mai mult de 25-26mm pentru a putea lua forma hexahonala a surubului, cand este batuta acolo.
Piesa care va iesi de acolo va arata asa:
Dupa terminarea acestei operatiuni, tragi in afara partea mai subtire a telescopului, cu socuri, ca sa se
creeze un efect de "ciocan", efect care va scoate simeringul din carcasa
telescopului.
Aici se termina operatiunea de demontat.Se curata toate piesele foarte bine cu benzina sau WD40, apoi incepem sa montam inapoi in ordine inversa.
Ordinea pieselor din interiorul telescopului:
Montam in primul rand imbsul din josul telescopului, de piesa infipta in varf de bat .
Apoi montam semeringurile noi.Le ungem cu putin ulei pentru a aluneca mai bine si le introducem prin partea de sus.Pe forumul Yamaha diversions.com recomandau sa folosim o teava de pvc, folosita in instalatii, care sa fie putin mai groasa decat partea nichelata a telescopului, si putin mai subtire decat cea vopsita, teava cu care sa batem semeringul pana ajunge in pozitia in care a fost cel vechi.
Eu nu am avut teava, asa ca am folosit cele doua semeringuri vechi, puse peste cel nou, in care am batut cu ciocanul circular, adica de jur imprejurul semeringului, pentru a intra in mod egal peste tot si pentru a nu il deforma.Trebuie batut pana ce primul semering dintre cele doua vechi sa ingropat in lacasul telescopului, apoi scoatem cele doua semeringuri uzate iar daca deasupra semeringului cel nou se vede canalul in care intra siguranta inseamna ca este in pozitia corecta.
Montam siguranta, apoi aparatoarea de praf, dupa care turnam intre 375-379ml de ulei, bagam arcul, saiba si distantierul.
Apoi cu podul palmei vom infileta surubul de aluminiu din capatul telescopului, dar cu mare grija ca trebuie tensionat arcul prin apasarea si invartirea surubului si fara sa rupem garnitura de cauciuc de pe acesta.
Se strange surubul cat este posibil, apoi se monteaza telescoapele in jug,se monteaza roata, etrier, aripa etc si se strange surubul de aluminiu din capatul telescopului.
Dupa ce sa montat totul la loc, se verifica toate suruburile sa fie stranse, se da jos de pe cric si cam asta e.
Operatiunea nu necesita doua persoane, decat daca nu aveti cric hidrauluic.
Spor la treaba.
Voi incerca sa explic in cele ce urmeaza, cat mai detailat, cum se schimba semeringurile si uleiul din furca, dar nu inainte sa le multumesc pentru sfaturile date, lui "-alex-"si lui "draku"(motociclism.ro), fara de care nu ca nu a-si fi reusit, dar nici macar nu aveam curajul sa ma apuc.Tot ca sursa de inspiratie am folosit si siteul www.yamahadiversions.com, unde pe forumul lor este un topic dedicat schimbarii semeringurilor.LINK
Eu am schimbat semeringurile la motocicleta mea fabricata in 1994,cu un singur disc de frana si fara surub de drenaj.La modelele mai noi difera putin procedura, avand aceste elemente in plus.
De ce avem nevoie:
- semeringuri
-1L de ulei de furca 10W
-cheii fixe sau tubulare de 8, 12, 14 si 19mm.
-imbusuri de 6 si de 8mm
-surubelnita dreapta
-ciocan
-Ciocan de cauciuc(nu este obligatoriu)
-O bucata de lemn
-cric sau cateva caramizi
Nu este necesara demontarea carenei, desi eu am dat-o jos.
Se suspenda motocicleta pe cricul central, apoi se desface suportul cablului de chimometraj cu cheie de 8mm(1) si cel de plastic de pe aripa si se desfileteaza cablul din butuc.Se da jos aripa desfacand cele 4 suruburi cu cheie de 8mm(2).
Se demonteaza etrierul desfacand cele doua suruburi cu o cheie de 12 mm.
Se leaga etrierul si cablul de chilometraj de cadru cu o sarma.
Se slabesc cele doua suruburi ce strang axul rotii cu un imbus de 6mm(1), apoi se slabeste axul rotii cu o cheie de 19(2).
Se slabesc(dar nu se scot de tot) cele doua suruburi de aluminiu din capatul de sus al telescoapelor cu o cheie de 19mm.
Se suspenda motocicleta cu un cric hidraulic si o bucata de lemn desupra, bagate sub tevile de evacuare.Eu neavand cric hidraulic, am rugat pe cineva sa se lase cu greutate pe partea din spate a motocicletei pana ce roata din spate a atins pamantul si asa am bagat sub tevi bucata de lemn si doua caramizi.
Dupa ce a fost suspendata motocicleta pe roata din spate, cricul central si bucata de lemn plus caramizi, se scoate axul rotii si apoi roata.
Apoi se slabesc suruburile din partea de sus a jugului in care sunt prinse telescoapele cu un imbus de 6mm.
Se slabesc si cele din partea de jos cu o cheie de 14mm, dupa care se scot telescopapele din jug.
Pentru siguranta, am mai asigurat motocicleta cu o bucata de lemn.
Dupa ce sau scos telescoapele, vom desface surubul de aluminiu din partea de sus, pe care l-am slabit anterior dar cu mare atentie ca sub el se afla un distantier cilindric, o saiba si un arc tensionat.
Dupa ce l-am scos trebuie sa fim atenti cum a fost arcul pus, pentru ca spiralele lui nu sunt la fel (la mine partea cu spiralele mai dese era sus).
Varsam uleiul din furca, dupa care scoatem aparatoarea de praf, cu o surubelnita -,mica, dar cu grija sa nu le deterioram sau sa zgariem furca.
Sub aparatoarea de praf, vom gasi o siguranta de sarma otelita care impiedica iesirea semeringului.Dam cu putin degripant apoi curatam bine locul si scoatem siguranta.
Dupa ce sa scos siguranta, se desface surubul cu cap imbus de 6mm, din partea de jos a telescopului.
Procedura de scoatere a acestui surub este putin mai complicata.Este foarte important sa aveti un imbus de calitate, pentru a nu strica surubul, care este foarte greu de scos in cazul in care i se strica capul.
Acest surub vine infiletat de o piesa din interiorul telescopului, care la un moment dat se va invarti cu tot cu surub si va trebuii sa tinem contra cu ceva.
Draku(motociclism.ro) recomanda cu caldura o scula pneumatica cu percutie, ca care se poate desface fara sa tinem contra.
Pe forumul Yamahadiversions.com, recomandau on surub cu piulita si contrapiulita de 24mm, prinese in capatul unui prelungitor foarte lung de tubulara.
Eu personal neavand acces la o scula pneumatica, si nici la un prelungitor asa lung, am folosit o coada de grebla pe care am batut-o bine in interiorul telescopului.Atentie, coada de lemn trebuie sa aibe in diametru nu mai mult de 25-26mm pentru a putea lua forma hexahonala a surubului, cand este batuta acolo.
Piesa care va iesi de acolo va arata asa:
Dupa terminarea acestei operatiuni, tragi in afara partea mai subtire a telescopului, cu socuri, ca sa se
creeze un efect de "ciocan", efect care va scoate simeringul din carcasa
telescopului.
Aici se termina operatiunea de demontat.Se curata toate piesele foarte bine cu benzina sau WD40, apoi incepem sa montam inapoi in ordine inversa.
Ordinea pieselor din interiorul telescopului:
Montam in primul rand imbsul din josul telescopului, de piesa infipta in varf de bat .
Apoi montam semeringurile noi.Le ungem cu putin ulei pentru a aluneca mai bine si le introducem prin partea de sus.Pe forumul Yamaha diversions.com recomandau sa folosim o teava de pvc, folosita in instalatii, care sa fie putin mai groasa decat partea nichelata a telescopului, si putin mai subtire decat cea vopsita, teava cu care sa batem semeringul pana ajunge in pozitia in care a fost cel vechi.
Eu nu am avut teava, asa ca am folosit cele doua semeringuri vechi, puse peste cel nou, in care am batut cu ciocanul circular, adica de jur imprejurul semeringului, pentru a intra in mod egal peste tot si pentru a nu il deforma.Trebuie batut pana ce primul semering dintre cele doua vechi sa ingropat in lacasul telescopului, apoi scoatem cele doua semeringuri uzate iar daca deasupra semeringului cel nou se vede canalul in care intra siguranta inseamna ca este in pozitia corecta.
Montam siguranta, apoi aparatoarea de praf, dupa care turnam intre 375-379ml de ulei, bagam arcul, saiba si distantierul.
Apoi cu podul palmei vom infileta surubul de aluminiu din capatul telescopului, dar cu mare grija ca trebuie tensionat arcul prin apasarea si invartirea surubului si fara sa rupem garnitura de cauciuc de pe acesta.
Se strange surubul cat este posibil, apoi se monteaza telescoapele in jug,se monteaza roata, etrier, aripa etc si se strange surubul de aluminiu din capatul telescopului.
Dupa ce sa montat totul la loc, se verifica toate suruburile sa fie stranse, se da jos de pe cric si cam asta e.
Operatiunea nu necesita doua persoane, decat daca nu aveti cric hidrauluic.
Spor la treaba.
tirlosu- Localizare : Poole,uk
Mesaje : 39
Data de inscriere : 21/01/2010
Varsta : 46
Re: Schinbare semeringuri furca.
buna treaba tirlosule.mi-au venit semeringurile si uleiul, saptamana asta ma apuc si eu, la fel ca tine, nu am cric, pun blani, pietre, etc ...ms mult, ai facut o treaba excelenta
Sol- Localizare : Buftea
Mesaje : 18
Data de inscriere : 05/04/2010
Varsta : 39
Re: Schinbare semeringuri furca.
am o intrebare...imi scapa cite putin ulei la o furca .uleiul il gasesc la piesa de jos la ax.sa fie semeringul de vina sau surubul cu cap de imbus care e slab?
florin- Localizare : braila
Mesaje : 13
Data de inscriere : 03/10/2011
Varsta : 45
Re: Schinbare semeringuri furca.
Salutari,
Am schimbat (la service) de doua ori simeringurile la furca fata stg (XJ600 N Diversion 1999 - 2 discuri frana fata) si tot "lacrimeaza", nu mult, doar atat cat sa ma enerveze. Caut o furca fata stg. Mai aveti si alte idei in afara de a schimba furca? Multumesc anticipat.
Am schimbat (la service) de doua ori simeringurile la furca fata stg (XJ600 N Diversion 1999 - 2 discuri frana fata) si tot "lacrimeaza", nu mult, doar atat cat sa ma enerveze. Caut o furca fata stg. Mai aveti si alte idei in afara de a schimba furca? Multumesc anticipat.
Niculai UDUDEC- Mesaje : 2
Data de inscriere : 24/08/2012
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|
Dum 7 Dec 2014 - 10:32 Scris de Circarul
» Evacuare XJ600 Diversion 2009
Mar 29 Apr 2014 - 7:37 Scris de dantes
» xj 600 S Custom
Mar 29 Apr 2014 - 7:34 Scris de dantes
» Cine a desfacut bloc motor
Sam 22 Feb 2014 - 8:53 Scris de mircea5
» Am nevoie de
Sam 22 Feb 2014 - 8:51 Scris de mircea5
» Discutii generale
Joi 28 Noi 2013 - 7:05 Scris de florin
» Estimare pret
Mier 13 Noi 2013 - 4:19 Scris de matusalemik
» Echilibrare roti acasa
Lun 7 Oct 2013 - 9:33 Scris de florin
» cunpar carena fata yamaha xj diversion 98 uk
Mar 17 Sept 2013 - 11:58 Scris de florin